onsdag 13 januari 2010

Gårdagen

ja igår så gick ja och lukas till bvc vi halv 10. och tog ju inte med mej något annat än en blöja eftersom vi bara skulle dit.

vi prata lite och vägde och mätte han. 86cm 0ch 10,7kg
han är lite sen i talet. man han pratar ju ganska mycket. bara att jag inte förstår vad han säger =P

nya ordet för idag är bäpple = är ju då såklart Äpple
sen kan han ju
Tittut, titta, snuttan kallar han får nått. bhu. de där. bäpple. ja d var d jag kom på nu.

men under tiden jag är där ringer dom från skene och säger att jag skulle varit där 09:15, och jag sa neh läkaren sa 15:00 till mej. frågade en extra gång för att vara säker.

och hon sa jaha aja men jag ska prata me min kollega. och då var klockan halv 11.
och så säger hon att jag ska vara där halv 12. och ja säger jag. lägger på och ringer martin. och säger vi har ett problem. jag måste vara i skene halv 12 och jag hinner inte ta bussen.

så martin åker snabbt för att hinna köra oss. åker från borås. och han hämtar oss i fritsla kvart över 11.

och kör oss till skene. får även martins visa kort då jag inte hade med mej min plånbok. och jag har aldrig varit på skene lasarette springer in och frågar sen så hiittar jag vart jag ska. och lite efter halv kommer vi fram. (har även inte sovit något)

sen så kommer vi in och hon vill se leg så att jag kan intyga att jag är lukas mamma. men gick bra ändå fick säga mitt personnummer istället

sen in till läkaren var de längsta korsförhör jag varit med om, herregud va frågor.
hon påpeka lukas svullna mage. och sa att han är en aning förstoppad. jo jag har märkt detta. men läkaren innan har sagt att de är helt normalt med sådan mage. så fick lite tips på vad vi skulle köpa och så. hon var även lite orolig för hans viktkurva. men växer bra.

och lukas var så duktig. gjorde även ett pricktest mot katt. och även där satt lukas så fint och stilla när dom stack han. men visade inget =(

sen så ska vi hämta ut en inhalator och medicin som lukas ska ta varje natt & morgon i 1 månad + bricanylen på kvällen. och se hur detta går.

sen efter detta satte vi oss och tog en fika. han var ju så duktig.

sen tog vi en promenad från skene till kinna. härligt, men gud vad avgaser kändes ju som man skulle dö. usch. varför bygga trottoarer och gångbanor jämte vägarna? usch. tänkte på lukas som redan har besvär me luftrören.

sen gick vi till tågstationen. och där frågade jag en kvinna om dom tar visakort på tågen. och hon visste inte. men så började vi prata om allt och inget. jätte trevlig.sen kom tåget och hon hjälpte mej på. sen när jag skulle betala så fick jag inte betala då jag hade martins visakort och inget leg. jag bara tänkte vad mer kan gå fel idag?? men då sa hon som hjälpte mej att hon betalar och jag bara sa du är en ängel. tack så hemskt mycket. och sen så hjälpte hon mej av och jag tacka ännu en gång.

sen när jag gick hem ringde jag martin och tårarna bara började rinna. låter kanske inte så jobbigt. men fy fan vilken dag de var. + att man inte sovit eller ätit riktigt gjorde nog sitt.

så klockan var ju lite efter 3 när vi kom hem. somnade vi 4 och fick sova 1 timma. sen ringde lina och vi drog till gymmet. skönt
sen handla vi och hon sola. så kom hem rätt sent. och vet inte när jag somnade men somnade iaf före 12


vet inte om jag fick me allt. men ska läsa igenom det lite senare

Inga kommentarer: