måndag 30 mars 2009

helgen

det har hänt så mycket ihelgen så får ta en kortis =)


Fredag. var på öppna förskolan, ny föräldragrupp. lukas är äldst. men han lekte me storasyskonen till dom små. var mellan 2-3år. hade jätte kul me dom istället =) sen var han så trött så ett par sekunder efter jag hade lagt ner han i vagnen sov han. så jag hann inte änns gå ut.

åker och lämnar lukas hos min mamma. bestämde att han skulle få sova där. för mamma var helt överlycklig för att hon skulle få ha lukas =). så vi åkte till la copita och åt. sen åkte vi till city och handlade lite till lukas.

sen bar det av till bion, träffade en tjej från föräldragruppen. den man är i när man är gravid. prata lite om våra barn. ser man hur olika dom är. och vi kollade på Gran Torino. världens Bästa film, fy fan va bra den var/är. alla tjejer små grät nog lite. man var ju tvungen att hålla inne. kan ju inte stor lipa på en bio.=) det jag gillade med denna, den har allt + att den inte förutsägbar. man har inte en aning om vad som ska hända. jo lite. men det räknas inte. totalt grym. Full poäng. inte ofta man ser sådana filmer.

sen efter bion åker vi till mamma och lämnar gröt och lite mer blöjor. sen åker vi hem.



Lördag. åker in till knalleland och shoppar lite sommar kläder till lukas. köpte 2st kläder i stl 86 byxorna fick jag ju dra åt ganska mycket. och t.shirten har jag inte provat än. sedan söta dressar me shorts och linne. och lite annat. hoppas bara inte han har växt ur det innan sommaren =P

sen handlar vi lite till. (mat och sprit) och sen åker vi och hämtar plutten. låg och sov så gott när vi hämta han. hade gått så bra. mamma tyckte han vakna tidigt. jaha tänkte jag 4-5 sådär då. (inte fått mat sedan 18 på kvällen kanske). men kvart i 6 vakna han. jaha men det är ju inte tidigt. han vaknar alltid vid den tiden. men allt hade gått bra, skrev en lapp om hur hon skulle göra saker osv. så nu vet vi ju att han kan vara där oxå.

sen på lördag kväll/ eftermiddag kommer martins kompis Ugglan. dom små dricker lite och han busar me lukas. sen bär det av till kinna på klassfest, runt 19 sådär kommer jenny hit och vi lagar mat och kollar robinson. sen pratar vi om bebis och massa saker.så söt liten mage. =) hon har fortfarande inte gått upp. utan ner. så får väl se hur det blir. hon åker hem runt 22. och sedan kollar jag film. och somnar.

sen idag har det inte hänt mycket i detta hus =P

Inga kommentarer: