måndag 30 mars 2009

fått gjort en del idag. somnade väldigt sent halv 5 eller nått. så jag och lukas stensov när Martin åkte till jobbet och vakna runt 8. så då gick vi upp. städa lite sen vi lukas lite gröt vi 9. och busa och lekte lite innan vi skulle gå till läkaren.

denna gång var det jag som skulle till läkaren, ville kolla mitt eksem som jag har runt näsan kan man säga. eftersom jag aldrig haft problem med det innan. och han frågade även om jag har haft klåda i huvudet. och oja det har jag. trodde jag fått löss ett tag =P har även små "finnar" i mellan åt. och har även "husmors eksem" mellan knogarna. men eftersom det var så lindrigt så sa han bara att det är bara att hitta en bra salva. och om det blir värre så ska jag få kortisonkräm. men är inget som stör mej nu. har en vitaminmask som jag lägger i ansiktet ca 1 gång i veckan och den är väldigt bra mot eksemet.

men passade på att fråga om rivmärket. för lukas trängde in snuttan i ett hörn och hon rev han över ögat. för det var lite inflammerat men han sa att man gör inte nått åt det. så länge han inte får feber och sådant. men kattbett och hundbett i ansiktet ska man ringa om, för då får dom antibiotika i förebyggande syfte.

en handla jag lite, postade paket, pratade me han i kiosken, kommer väldigt bra överäns. pratar alltid en bra stund. nu har han lagt ner posten och spelen där. affären tar ju över posten. men spel grejorna har jag inte en aning om. prata om vad han ska ha för nått där istället. och om hur man startar eget och om skola och det mesta pratar vi om.

sen gick jag till bilisten och skulle kolla om dom har en sidoblinkers till våran bil. men det hade dom inte. men skulle kolla förbi imon och se.

Inga kommentarer: