måndag 23 mars 2009

hänt mycket

ja som alla som läst min blogg vet ju att jag och lukas har haft en weekend hos mamma.
var jätte roligt.

på fredagen gjorde vi inte så mycket. på lördagen gick jag och lukas till hanna på Plastparty =P mamma och christina åkte bil. ville inte jag göra när det var så fint väder. så vi tog en promenix dit och hem sen. handla lite över 700kr så får väl hoppas att jag blir nöjd.


på kvällen sen lagade vi tacos och kollade robinson. tror inte jag kommer följa det, redan massa pakter. sen söndag eftermiddag så tog lukas sitt första steg. jag har ju kunnat gå me han och hålla han i en hand. har gått så bra och han har fått sådan balans när vi har tränat på det. och så igår så vände han sej om och tänkte gå, tog ett el två steg. sen ville han inte längre. blev nog lite osäker. men han är ju inte 10m än. så får hoppas att han väntar lite till me att gå =P

märker ju hur han står utan stöd mer och mer. håller en leksak eller nått i handen och sen så vill han pilla på det me båda händerna. och så står han utan att hålla i sej en stund. så får väl se när han går omkring här.


sen ett tag var han anti mammig. aldrig sett han så innan. var bara mormor som gällde. så han krama och gosade me henne ett tag. =) tyckte nog mamma om. så helgen har gått väldigt bra. även om det var ny sovmiljö för lukas så var det inga problem att få han att somna eller att han vakna på natten. men jag blev väckt 4-5gånger varje natt. för Katterna. dom busa, hitta saker, prassla me saker. så jag har varit väldigt trött. =P

neh nu ska jag duscha.

Inga kommentarer: