måndag 30 november 2009

schema

tror jag får ta och göra ett schema me all medicin som ska tas. har ju problem me att komma ihåg min =P

jag 3 gånger dagligen. 1h före mat eller 2 timmar efter. glömmer alltid de. (vill gärna ta ihop med maten) i 10 dagar

Lukas:

ögondroppar 2 droppar i varje öga 3 gånger dagligen ska fortsätta 2 dager efter han är symtomfri. detta är de värsta att ge han. hatar verkligen detta

sen 3ml 2gånger dagligen mot bronkit/mediaotit(öroninflammation). i tio dagar. sen älskar han inte detta heller. men har ju spruta så går lättare. kanske de han har haft eftersom han har hostat i flera månader. han fråga om jag sökt för de innan. och oja har ringt sååå många gånger om hans hosta. har ju funderat om han är allergisk. får se vad det blir i slutändan. men får se om hostan gör över helt eller inte

sen har jag även bricanyl när de behövs. men de kan ge hjärtklappningar =/ om man ger de för tätt. så detta tar jag bara i nödfall om han får svårt att andas.

så får nog göra ett schema som jag kan följa. så jag inte glömmer något.


min lilla plutt. älskar han så mycket. hoppas detta var den hjälp vi behövde. har kännts som jag har ropat ut i rymden ingen som hör mej. ingen som tagit min oro på allvar. har verkligen kännt mej så jävla dum som inte har gett mej ang hans hosta, förkylning m.m. alla har sagt att de inte är något fel. men jag har hela tiden kännt att det är något som inte stämmer. som sagt får se om det blir bra nu. eller om han kommer fortsätta hosta.då ska jag begära en allergiundersökning. varit hos 2 olika läkare innan. och när jag var på sjukhuset med mej om en grej så sa hon att jag inte ska ge mej. men jag sa de känns så meningslöst ingen lyssnar.


han ser så sjuk ut med röda ögon. 39 graders feber. men är ändå lika glad och livlig. lite mer gos har de blivit. sitter eller ligger gärna på eller jämte mej i soffan

kommer göra allt för honom. martin har ju inte varit något orolig. men som jag sa till han. du är inte me lukas på dagarna och vet hur myket han hostar och så. även på nätterna så vaknar han och hostar. då sover du. men inte jag.


men känns ändå skönt att han fått medicin. får se när han kommer gå till dagis. har ju inte varit där på såå länge. var väl 1 gång förra veckan. allt har bara kommit en efter en.


men nu ska jag röjja upp lite ta min tablett och kolla lite tv

Inga kommentarer: