söndag 22 februari 2009

Sista dagen på helgen

jag och martin har lagat makaronpudding, och nu håller vi på och lagar muffins, ska även laga bullar sen.

lukas är hos farmor och farfar.

igår va vi ju på kalas och blev lite lessen för henrrik som är 2 år, pötte lukas 2gånger och försökte en gång till. en gång låg han ner och lukas ville så gärna leka men då satte han fötterna mot lukas mage och knuffa till han så han ramla bakåt. hann tyvärr inte ta han. men 2a gången knuffade han med händerna och jag hann ta han. sen försökte han även när jag höll i lukas. verkar som lukas ser upp till henrik, för han ville gärna vara med han.

men det jag blev lessen över var att martins bror magnus och hans tjej sa bara till henrik 1 gång (så får man inte göra) visst hade det bara hänt enn gång. men nu gjorde han så flera gånger. och jag tyckte att dom inte tog sitt ansvar. el så vet dom inte hur man ska göra, jag vet inte. det var inte roligt iaf, lukas blev väldigt rädd.

ja vi får väl se. dröjer nog inte så länge till innan lukas går, några månader tar det väl. hoppas jag iaf.

2 kommentarer:

Anna sa...

Hade jag varit i din situation när en annans barn gör nåt sådant och föräldrarna inte säger till på skarpen att så gör man inte så hade jag gjort det, man ska inte vara rädd för att tala ett annat barn tillrätta så länge man inte inkräktar på att tex föräldrarna redan sagt till mm.
Så tänk på det till nästa gång om det händer igen. kan ju vara så att henrik faktist är lite avis på Lucas och det är därför han gör så.

Karin sa...

jo jag har tänkt på det nu i efterhand så brukar jag säga till. men blev nog så ställd av att dom inte sa till. + att henrik gjorde så. men ska tänka på det. tack =) alltid bra att höra en åsikt från en som redan har barn =) som är lite erfaren