onsdag 25 februari 2009

Både rolig och inte rolig dag

åkte till lotta idag och fikade me alla mammor och barnen det var roligt. ska även dit på klädparty sen i slutet av mars. sen gick vi hem från kinn/kinnahult, tog ca 2,5 timma, så jag är ganska trött. lukas somna efter jag hade gått några meter bara, var så trött. och vakna för en stund sedan

nu kommer vi till det som inte är så roligt. som ni läst innan vill han inte äta. el han öppnar munnen men sen skriker han allt han kan. och det var då han satte i halsen. jag skakar och har gråtit. fick till slut ut en liten potatis bit. så känner man sej som en dålig mamma för att man matar han när han skriker. han har ju ingen direkt mat vägran utan han vill äta men sen när han får det i munnen så skriker han och spottar ut det. spelar ingen roll vad det är för mat, bara dessert och mellan mål och sådant går ju ner har provat att mosa dom stora bitarna men han vill inte. och så gråter man för att han inte äter och jag är trött efter promenaden allt på en gång.

så jag gjorde välling och gick och la en skrikande lukas, men då vifta han bara bort flaskan och vägra ta den, och då bröt jag ihop igen. för jag fattar inte varför han skriker, och inte vill äta. tog upp han och lugna han i famnen. satt och prata me han om varför han inte äter. tänkte att han inte ville sova eftersom han precis sovit, satte han på golvet. kröp runt max 1m så börja han skrika igen. och då la jag han igen och då tog han flaskan. lite lättnad iaf. och nu sitter han och pratar i sin säng och jag lugnar ner mej. så fort jag tänker och ser mej framför mej hur han blir röd och inte kan andas börjar jag gråta. så börjar man "tänk om"....., men ska försöka att inte tänka så. det slutade bra iaf mammas älskling älskar han så otroligt mycket. vet inte vad jag skulle göra om det hände han något.


men nu ska jag städa undan. ha det så bra

1 kommentar:

Malin sa...

jobbigt när man inte vet vad som är fel... och jag vet man blir förtvivlad när de inte vill äta!! :-/ men oftast brukar det lösa sig, bara de får i sig vätska..

hemskt när de sätter i halsen.. kevin sätter alltid i halsen, men man blir lika skakis varenda gång.. jag har fått slå honom i ryggen MÅNGA ggr och han har blivit blå om läpparna... det är såå hemskt... hoppas han vill äta snart!! han kanske har ont i munnen/halsen.. tänder eller blåsor?? kram