måndag 24 augusti 2009

så snäll

idag vakna lukas vi 6. men fick lite välling och somna om så vi gick upp vi halv 8 ungefär.
så medans jag var på toa hade han ställt mina skor utanför dörren. =) så snällt

och han hämtade även sina egna. så nu början han förstå att vi ska iväg varje morgon =)

på dagis var jag med en liten stund även där början han förstå att jag ska gå efter en stund. för han kommer alltid med någon minuts mellanrum och kramar mej och sätter sej i mitt knä. men sen så springer han iväg och leker. och håller på så. och när jag går till grinden (1av3) har bestämt att jag ska säga hej då från samma grind nu i början. så kom han halv springandes och gråtandes och kramade mina ben. har även bestämt att jag inte ska ta upp han utan säger hej då och så tar Maria eller någon annan upp honom så vinkar jag hej då och sedan går jag. och tror det går bra. tycker det är väldigt jobbigt måste jag erkänna. vill ju aldrig se sitt barn gråta =( men han har inte storgråtit än utan mer gnäll, det gnäll som jag vet betyder att han inte är nöjd. så får se om han kommer storgråta någon gång


men vet att det är lättast nu när han är runt 1år. för sen blir det bara jobbigare. även bäst för oss båda.

Inga kommentarer: