onsdag 30 december 2009

hos oss

idag har vi sovit och handlat. ringt mamma och christina för sista kollen. mamma ska köpa potatis för det missa jag totalt

men nu är det mesta köpt säkert något jag har missat.

även packat ner lite saker som ska med imon. ska packa mer ner saker. lukas och jag har ju ganska mycket som ska med =)

vet ej vad för kläder jag ska ha. fick ju en jätte fin paljettklänning av martin. så får se om jag tar på mej den. får väl ta med mej lite olika.

även bestämt vad för efterrätt jag ska göra. blev chokladpannacotta. har tyvärr inte lyckats finna några färska bär. får se om vi åker till maxi och kollar. kanske går bra me kiwi så de blir lite syrligt. får se

lukas är i en fas där han blir väldigt arg för det minsta lilla. kastar grejor och har sej. hoppas det går över snart. försöker att förstå han och förklara för han.


han får ju göra väldigt mycket själv. och försöka med de mesta. hjälpa till och så. så han blir väl lessen när han inte får hjälpa till. och när det inte går så bra. (inte alls långt tålamod) eftersom han brukar få göra det.

som med yttepytte lite hjälp så tar han på sej sina skor själv. behöver bara knäppa upp dom sen fixar han de själv. och han försöker även stänga sin jacka själv men lite bökigt. och så mycket annat han är så duktig på. han är ju bara 1,5 år


många nya ord har kommit. som tittut. schhh (som när man ska vara tyst) och massa andra som jag inte förstår =P

Inga kommentarer: