fredag 11 september 2009

stackars snuttan



ja snuttan har varit borta i 2 dagar men så igår när jag ropa så kom hon smygandes. var väldigt rädd och skygg. men hon kom in

såg sedan att hennes öga är skadat. ser att hon har blivit riven, så torka rent det och lät henne vara i fred. väldigt mycket vätska och svullet, sen så vill hon inte gärna att man pillar och håller på, så har inte kollat så noga. inte heller om hon har något annat. utan hon har fått sova i lukas rum hela natten och dagen

men så ringde jag djurkliniken och dom sa att det bästa är att kolla ögat, för annars så klarar ju katter att läka det mesta. men hon sa att ögon är lite speciella, kan bli illa väldigt fort. stackare

men dom hade ingen tid idag. och blå stjärna vill jag inte till. hon rekomenderade viskadalens djurklinik.

men sen ringde jag christina och hon sa att fyrfota veterinärpraktik är bra. så det fick det bli så kl 15 idag ska vi vara där¨
tur så är hon försäkrad. får hålla tummarna att det inte blir allt för dyrt

martin är ledig idag, men har han golftävling med jobbet. och vet inte när han kommer hem, så mamma och anders kommer hit sen. så jag och anders åker in och mamma får passa plutten

2 kommentarer:

Malin sa...

Stackars lilla katt! Men vad har du emot blå stjärnan? Vi var där igår med vår katt och avlivade henne :( Dom var jättebra och underbara med My och oss.

Karin sa...

jo dom är bra. trevliga med. men så dyra. tycker jag iaf. men nu är allt bra me tissen fått medicin nu som hon ska ha 2 gånger om dagen i 10 dagar. så hoppas det går över snart